kā salabot riteni

Neatkarīgi no tā, vai braucat pa gludu segumu, nelīdzenu granti vai akmeņainām takām, kādā brīdī velosipēda riepa var uzsprāgt. Tas nozīmē, ka jums ir jāsagatavojas gan ar nepieciešamajiem rīkiem, gan ar zināšanām, kas vajadzīgas problēmas novēršanai. Pretējā gadījumā ņemiet līdzi ērtus apavus, jo jums, iespējams, priekšā būs tāla pastaiga.

Zemāk mēs sīki aprakstīsim visu, kas jums jāzina, lai labotu jūsu cauro riepu. Jums vienmēr jābūt līdzi riepu svirām, pareiza izmēra rezerves caurulei un piepūšanas ierīcei, vai tā būtu minisūknis vai CO2 kārtridžs. Varat arī iegādāties plāksteru komplektu vai riepu aizbāzni, kas var noderēt noteiktiemgadījumiem.

  • Noņemiet riepu

Parasti jūsu pirmais darbs šādā gadījumā ir riepas noņemšana, lai jūs varētu labāk novērtēt problēmu. Braucējiem ar bezkameru uzstādījumiem – visiem kalnu riteņbraukšanas, grants, velokrosa un pat dažos šosejas velosipēdos – jūs bieži varat apturēt gaisa izplūdi ar riepas spraudni. Šiem komplektiem ir pievienota neliela gumijas sloksne un ievietošanas ierīce, kas ļauj aizbāzt caurumu, nemainot riepu. Kad esat pamanījis caurumu un ievietojis gumijas spraudni, atkārtoti piepūtiet riepu līdz atbilstošajam spiedienam un pārbaudiet, vai tā aiztur gaisu. Ja tā, sāciet braukt no jauna un bieži pārbaudiet to, lai pārliecinātos, ka gaisa izplūde nenotiek atkārtoti.

Ja riepas spraudnis nedarbojas, jums ir jānoņem ritenis. Turiet velosipēdu vertikālā stāvoklī. Vai nu atveriet ātrās atlaišanas mehānismu, vai arī atvienojiet vītņoto asi, lai noņemtu riteni. Jums riepa nav pilnībā jānoņem.

Atrodiet negadījuma avotu

Kad riepa ir daļēji noņemta, novelciet veco kameru (ja tāda ir) un meklējiet caurumu, vai cauruma avotu, kas varētu būt ērkšķis, stikla gabals vai kāds cits ass priekšmets. Uzmanīgi virziet pirkstus gar riepas iekšpusi, pārliecinoties, ka nekas asāks nepaliek. Pretējā gadījumā jūs riskējat atkal pārdurt riepu. Pārbaudiet arī riepas ārpusi, atkal meklējot svešķermeņus, kas joprojām varētu būt iestrēguši gumijā. Ja izmantojat kameru un vēlaties veikt nelielu detektīvu darbu, sūknējiet nedaudz gaisa vecajā, lai atrastu noplūdi. Divi caurumi, kas atrodas blakus norāda, ka kamera tikusi saspiesta starp riepu un apmali. Atsevišķs caurums ir zīme, ka caurumu riepā, visticamāk, izraisīja asas lietas.

Ielāgojiet problēmu

Ja esat taupīgs cilvēks, kam patīk atkārtoti izmantot vecās kameras, vai arī ja braucienā esat pārdūris vairākas riepas un jums vairs nav rezerves daļu, tad varat kameru aiztaisīt ar plākstera komplektu. Sākumā notīriet caurdurto zonu un notīriet virsmu ar slīpējošu drānu. Izmantojot plāksteri bez līmes vienkārši pielīmējiet to caurumam un stingri piespiediet. Plāksterim, kam nepieciešama līme, pievienojiet plānu līmes kārtu. Pagaidiet, kamēr līme pielīp, tad uzlieciet plāksteri un stingri piespiediet, līdz tas pielīp.

Pielieciet jaunu kameru

Tagad piepūtiet jauno vai plāksterēto kameru tieši tik daudz, lai tā saglabātu formu. Tas ļauj vieglāk ievietot riepu. Centieties neizmantot sviras, lai no jauna uzstādītu riepu, jo jūs varētu nejauši pārdurt jauno kameru. Pārbaudiet, lai pārliecinātos, ka riepas lodīte nespiež kameru, viegli virzot riepu uz sāniem, kad strādājat ar apmali. Pēc tam piepūtiet līdz attiecīgajai PSI un pārbauda, vai lodītes ir pareizi novietotas. Ja viss izskatās labi, vēlreiz piestipriniet savu riteni, pārliecinoties, vai ātras atlaišanas vai tilta svira atrodas pretējā jūsu piedziņas pusē. Ja  caurs bijis aizmugurējais ritenis, ķēdes augšējo daļu liek ap mazāko zobratu un uzmanīgi iespiediet riteni rāmī. Visbeidzot, paceliet aizmugurējo riteni un vienu reizi grieziet kloķus, lai pārliecinātos, ka viss atkal ir vietā un darbojas nevainojami. Ja viss ir kārtībā, sēdieties atpakaļ uz velosipēda un baudiet pārējo braucienu.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *